lördag 17 december 2016

Bokrecension: Let It Snow

Titel: Let it snow
Originalets titel: Let it snow, 2008
Författare: John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle
Genre: Ungdom, kärlek
Sidor: 333
Utgivningsår: 2016
Första meningen: "Det var julafton."

Handling: Det är Jubilee vars tåg kör fast i snöstormen, det är Stuart med sin stora hjärtesorg och det är en massa andra ungdomar vars jul får en oväntad vändning på grund av - eller tack vare? - snöstormen som Gracetown drabbats av.

Tankar om boken: Mys-läsning i högsta grad! I boken skildras tre julberättelser som på slutet vävs ihop på ett gulligt sätt. Berättelserna är ganska olika varandra, men det gemensamma med alla är att de handlar om julkärlek. Emellan varven blev det lite väl klyschigt och kärleken gick ganska fort fram, men eftersom berättelserna är ganska korta så förstår jag det. De tre berättelserna är alla skrivna av olika författare, men jag kan inte säga att jag skulle ha någon särskild favorit, det jag gillade mest var antagligen slutet där allt vävdes samman. Däremot har jag en favoritkaraktär, nämligen Stuart, skulle jätte gärna läsa mer om honom!

En mysig julbok för ungdomar, passar perfekt som sträckläsningsbok en decemberkväll eftersom innehållet är vardagligt och texten lättläst. Rekommenderas!

Betyg: 4/5

Utläst: 6.12-2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar