torsdag 18 augusti 2016

Läst i sommar

Hej! Nu har skolan börjat igen och sommaren är förbi, så jag tänkte göra ett sammandrag av vad jag läst under sommaren 2016. Jag hade inga mål eftersom jag kände att jag hade inspiration till att läsa även utan mål, och jag är nog nöjd med hur mycket jag läste. De flesta av böckerna jag läst i sommar är sådana jag hört mycket bra om och som jag också ville läsa, så nu har jag kommit lite längre på min läslista. Jag kommer såklart att fortsätta läsa även under hösten, men det blir inte riktigt så mycket läsning som i sommar eftersom skolan ju också tar en hel del tid.


1. Eleanor&Park - Rainbow Rowell
2. Låt vargarna komma - Carol Rifka-Brunt
3. Skärvor av minnen - Laurie Halse-Anderson
4. Som stjärnor i natten - Jennifer Niven
5. Black Ice - Becca Fitzpatrick
6. Bortom världen utanför - Hedvig Andersson
7. Beautiful dead, Jonas bok - Eden Maguire
8. Fallen ängel - Becca Fitzpatrick
9. Förlorad ängel - Becca Fitzpatrick
10. Noras val - Becca Fitzpatrick
11. Änglarnas kamp - Becca Fitzpatrick
12. Kanske är det allt du behöver veta - E. Lockhart
13. Legend - Marie Lu
14. Prodigy - Marie Lu
15. Champion - Marie Lu

Antal lästa böcker: 15
Antal lästa sidor: 4755

Min favorit: Låt vargarna komma
Besvikelse: Bortom världen utanför
Favoritcitat: "Jag inser nu att det viktiga inte är vad man tar utan vad man lämnar efter sig." - Som stjärnor i natten


//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar