fredag 12 augusti 2016

Bokrecension: Änglarnas Kamp

Titel: Änglarnas Kamp
Originalets titel: Finale, 2012
Författare: Becca Fitzpatrick
Genre: Ungdom, Fantasy
Sidor: 318
Utgivningsår: 2013
Första meningen: "Jag är ingen partyprinsessa."

Handling: Efter att Noras biologiska far Hank dött, är hon tvungen att ta sin fars plats som ledare över nefilarmén och leda nefilerna i krig mot de fallna änglarna. Hon samarbetar i smyg med Patch för att kunna göra upp en plan som inte involverar krig, men snart börjar även Nora gå bakom ryggen på Patch. Brutna regler och avslöjade hemligheter, det är vad Änglarnas Kamp handlar om.

Tankar om boken: Jag bara äääälskar den här boken! Den innehöll allt som jag saknat från de tidigare böckerna, och det som jag inte tyckte om tidigare fanns inte med i Änglarnas Kamp. Den här var på en helt ny nivå jämfört med föregångarna, och det är synd att det bara var den sista delen som var såhär bra. I Änglarnas Kamp har Nora mognat en hel del, och hennes beslut och handlingar känns förståeliga, och jag gillar att Patch börjat lita mer på att hon klarar sig. Här avslöjas allt, men trots sveken och lögnerna är en sak alltid sann, Nora och Patch.

Jag tycker verkligen serien är värd att läsa, och Fitzpatrick har verkligen lyckats med att avsluta den bra!

Betyg:
5/5

Utläst:
25.7-2016

Andra böcker i serien:
#1 Fallen Ängel
#2 Förlorad Ängel
#3 Noras Val

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar