onsdag 16 augusti 2017

Läst under sommaren 2017

Hej på er! Det var länge sedan! Har inte riktigt haft inspiration till att alltid efter en läst bok sitta ner vid datorn och skriva, så det har varit ganska tyst här ett tag. Jag har dock inte slutat läsa! Idag tänkte jag göra en summering av den här sommarens läsning, eftersom sommaren tyvärr börjar vara slut snart. Det här är alltså det jag läst mellan typ 5 juni och 15 augusti.


Antal lästa böcker: 14
Antal lästa sidor: 5 243 sidor
Recenserade böcker: Inte en enda!
Den längsta boken: Cress, 552 sidor
Den kortaste boken: Stolthet och Fördom, 279 sidor
Påbörjade, men inte ännu utlästa böcker: L.A. Candy av Lauren Conrad, köpte hem hela serien med 3 böcker men kom inte längre än 100 sidor in i den första när jag redan satte undan den för den var sååå tråkig! En till bok jag påbörjat ett antal gånger - även i sommar - är Genom Dina Ögon av Stephenie Meyer, som säkert annars är riktigt bra, men grejen är att jag äger en finskspråkig upplaga av den och jag kan bara inte läsa på finska. KAN. INTE. Hur bra jag än talar finska, så får jag absolut ingenting ut av att läsa på finska! Måste väl köpa en på svenska också...
Min favorit: Har läst så många bra igen, hmmm kanske Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker, ifall ni inte läst den än, så gör det! Otroligt bra bok!


Jag är själv mycket nöjd med min läsning, har ändå haft jobb som begränsat läsningen en hel del så 14 böcker känns riktigt bra!

Jag lovar ingenting för att inte senare behöva förklara mig, men jag ska FÖRSÖKA börja blogga lite oftare, jag vill ändå inte tvinga mig själv till det för då är det inte kul längre. Jag gjorde i maj ett bokkonto på instagram för att enkelt kunna dela med mig av min läsning, så om ni har lust kan ni ju gå in och följa @bokpratoannat , där jag är ganska aktiv. Ha de gott! -Matilda

1 kommentar:

  1. Härligt hög! The Lunar Chronicles är en av mina favoritserier :)

    SvaraRadera