Bokrecension: Black Ice

Originalets titel: Black Ice, 2014
Författare: Becca Fitzpatrick
Genre: Ungdom, Romantisk thriller
Sidor: 317
Utgivningsår: 2015
Första meningen: "Om jag skulle dö, skulle jag åtminstone inte frysa ihjäl."

Handling: Britt Pfeiffer är på väg upp till bergen för att vandra med sin kompis, men under bilfärden upp till stugan blir de överraskade av en snöstorm, och de bestämmer sig för att ta sig till närmaste stuga för att vänta ut stormen. När de kommer fram till en stuga blir de insläppta av två killar, som verkar lite mystiska. Plötsligt tar den ene fram en pistol, och Britt går med på att i utbyte mot sitt liv leda ner killarna från bergen, och under färden börjar Britt känna dragning till en av killarna. Kan hon lita på honom eller försöker han bara hjärntvätta henne?

Tankar om boken: Den här boken skilde sig ganska rejält från de jag brukar läsa, men jag tyckte ändå väldigt mycket om den, det är en sådan bok som jag skulle kunna läsa om nu direkt! Den var spännande nästan igenom hela, och kärleken var med på ett gulligt sätt. Slutet var kanske det jag gillade minst med boken, inte för att fallet skulle ha avslutats dåligt eller så, men avslutet på hela boken får man i epilogen och den kändes lite klischig, men dels var det nog ändå skönt att få ett sådant avslut.

Jag tror inte att jag skulle ha valt ut Black Ice som läsning åt mig själv utan att ha läst så mycket bra om den, och nu när jag väl läst den är jag verkligen glad att jag hittade rekommendationer om den! Själv skulle jag vilja rekommendera den här för de allra flesta, men för att begränsa det lite så vill jag än en gång nämna att kärleken var ganska klischig speciellt på slutet, och nästan hela boken igenom innefattar kärlek, så ifall du inte gillar det så kanske du kan hoppa över den här boken.

Betyg: 4/5

Utläst: 10.7-2016

//Jag läste igenom den här recensionen och märkte att den var ganska bristfällig, men jag kan tyvärr inte berätta så mycket mer om personerna för att inte spoila något.//